Виховний захід
Тема: У світі інтересів молоді
Мета:Формування і розвиток в учнів позитивної концепції, здатності до реальної оцінки своїх можливостей,самооцінки; допомогти учням усвідомити свої здібності, прагнути досягти своєї мети, проектувати своє майбутнє; « Ми вступаємо в різні періоди нашого життя,наче немовлята,не маючи за плечима ніякого досвіду,скільки б нам на було років» (Ф.Ларошфуко)
Не випадково наша зустріч розпочата словами відомого французького мислителя Франсуа де Ларошфуко. Кожен із вас стоїть зараз напорозі самостійного, дорослого життя. Період, який ви переживаєте, психологи пов’язують із життєвим самовизначенням і професійним вибором. Як не розгубити себе по життю, залишитися вірним своїм ідеалам, цінностям,життєвим принципам? На ці та інші запитання ми спробуємо знайти відповідь.Кого з вас не хвилює питання власного майбутнього. Хто не піддався спокусі заглянути у своє майбутнє. Виявляється для цього зовсім не потрібно звертатися до ворожки. Важливо розібратися у своїх мріях, надіях, життєвій програмі, цілях, щоб частково спрогнозувати майбутнє.За висловом ДжонаЛеннона, життя – це те , що відбувається в той час, коли ми плануємо майбутнє.
Плануючи це майбутнє, ми оперуємо такими поняттями, як мрія,надія, життєва програма, життєві цілі, інтереси.
Щоб ніколи не відчути гіркоти життєвого полину, не відчути у зрілі роки, що життя пройшло марно, потрібно самому собі дати відповідь: у чому сенс мого життя, що я хочу досягти, яким я повинен бути. Часто кажуть, що у кожної людини є дві дороги. Перша — вузька, безводна,засіяна колючками, повна небезпек. Тільки наприкінці вона стає рівною, з родючими садками. Друга дорога — поросла квітами, сповнена насолод, а наприкінці стає кам'янистою, небезпечною.
-Яка вам більше подобається? Яку ви обрали б для себе?(Міркування учнів)
Юність — це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття — відкриваєте самих себе. А відкриття самого себе — найпрекрасніше, що може відчувати людина. У цих пошуках — глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані можливості. Щоб виявити і розкрити їх, щоб знайти себе, треба себе пізнати, тобто вивчити і змогти оцінити. А це дасть можливість будувати, творити своє «Я».
У чому сенс життя? Що зробити для того, щоб життя було прекрасним?
Уже сьогодні ви тримаєте у власних руках своє майбутнє. І лише ви відповідальні за нього. Вже від вас сьогоднішніх і від ваших сьогоднішніх рішень залежить, яким будете ви – завтрашні і ви – майбутні.
Сковорода сказав:«...Світ подібний до театру, і щоб грати в театрі з успіхом і похвалою, беруть ролі за здібностями».
В житті набагато більше людей, наївно, займаються справою не до душі,вибрали професію, яку не люблять.
А що саме заважає людям робити свою справу, реалізувати свої здібності, обрати професію до душі?
Ще з дитинства ми не завжди знаємо свої можливості, здібності,нахили
Незнання своїх можливостей, а саме, здібностей, нахилів і веде дотого, що людина обирає свою справу ніби навмання.
«Мозковий штурм»
Як ви розумієте словосполучення «розвинена людина»?
Поміркуйте, в яких напрямах може розвиватись людина.Чи обмежується період її розвитку тільки дитинством? Чому? Від чого, від кого залежить можливість людини розвиватися?
З кожним роком дедалі більше і більше свідомої, прогресивної молоді,відповідальної за себе та своє життя, скеровує себе на самостійність, яка відчиняє, двері усіх можливостей - можливостей чогось прагнути і досягати, омріювати і здійснювати, реалізовувати та розвивати себе, встановлювати орієнтири майбуття...
Давайте спробуємо дати відповідь на запитання:
Яке значення для суспільства мають таланти кожної особи?
Талановиті люди збагачують наше життя, роблять його цікавим, активним.Саме вони є рушіями науки та поповнюють творчу скарбницю людства. Зауважте, що часто досягнення великих людей є результатом титанічної праці.Це життєві подвиги Шевченка, Лесі Українки, Бетховена та інших світочів. А кожен із вас уже сьогодні може випробувати себе, свої творчі можливості на олімпіадах, конкурсах, змаганнях.Кожна людина наділена якимись якостями, здібностями від природи змоменту свого народження ,наприклад, зорова пам'ять, музикальний слух,відчуття ритму тощо. Сучасна наука свідчить, що певні задатки і здібності має кожна людина.
Я пропоную знову звернутися до тлумачного словника,щоб познайомитися з значенням деяких слів. ПРОШУ… Задатки - природжені, успадковані задатки яких-небудь рис здібностей або властивостей.
Здібність - природний нахил до чого-небудь, властивість, особливість, що виявляється в умінні робити, здійснювати що-небудь.Розпізнати свої здібності людина може по тому, до якої діяльності, яки хпредметів вона виявляє інтерес, схильність. Але навіть найкращі задатки можуть не розвинутись у здібності, якщо для цього не буде умов. Насамперед ,якщо у людини відсутня воля, бажання постійно займатися тією діяльністю,яка б розвивала її здібності.
Послухаємо одну цікаву біблійну притчу про таланти.
Поміркуйте чим був незадоволений господар?Чому він покарав третього слугу, незважаючи на те, що той зберіг його гроші?Що, на вашу думку, означає вираз «зарити талант у землю»?
Інколи людині здається, що вона не має якихось надзвичайних обдарувань.Але кожна людина може розвивати в собі здатність до щедрості,справедливості, людяності. Постійно займаючись якоюсь справою, людина, яка навіть не має до цьогосхильності, може досягти гарних результатів. Однак найвищого рівня майстерності може, безумовно, досягти лише людина, обдарована саме в цій сфері діяльності.Отже, власні природні задатки людина може примножувати або може занедбати і навіть втратити. Історія людства знає багато випадків, коли діти,які мали величезні задатки, залишилися звичайними людьми. З іншого боку,добре відомо, що своєчасне виявлення і сприяння розвитку задатків дітей збоку батьків чи вчителів давало блискучі результати.
Я пропоную вам провести невеличке дослідження. Візьміть однакові невеличкі аркуші паперу. Тепер усі одночасно виконайтенаступні дії:
а) складіть аркуш навпіл;
б) відірвіть верхній правий кут;
в) знову складіть навпіл;
г) відірвіть верхній правий кут
д) знову складіть;
е) знову відірвіть верхній правий кут;
є) складіть аркуш надвоє;
ж) якщо можна, відірвіть правий кут;
з) розгорніть аркуші і покажіть іншим.
•
Чи однакових результатів досягли ви в роботі?
•
Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно? Чому?
•
Чому аркуші відірвані так по-різному?
•
Чи можете ви сказати, що всі, хто відірвав аркуші інакше, ніж ви, є гіршими за вас?
•
Чи буває так, що ми оцінюємо людину тільки з огляду на те,чи робить вона щось так само, як ми? Наведіть приклади.
•
Яким було б життя, якби всі бачили світ однаковим?
•
Чого навчає ця вправа?
Чи маєте ви якесь захоплення? Чи граєте, наприклад, у шахи, збираєте марки або монети, чи, може, ви радіоаматор, любите складати приймачі або займаєтеся садівництвом, вирощуєте кактуси, вирізуєте з дерева, малюєте, шиєте, плетете і т. ін.?
Якщо хоч одне з цих захоплень у вас є, напевно скажемо: ви ніколи не гаєте зайвого часу і вам не доводиться нудьгу¬вати. Водночас це зближує вас з людьми, які мають такі самі інтереси і з якими ви одразу ж знаходите спільну мову. Ра¬зом з ними ви можете зробити багато корисного для інших.
Краще мати кілька інтересів (звичайно, їх кількість не повинна бути неосяжною). Тоді, якщо ви з якихось причин не зможете присвятити час одному, у вас у запасі завжди буде інший.
ТОП-5 Захоплень української молоді
Молодь України - майбутнє нової незалежної держави. Що ж формує смак, поведінку та внутрішній світ школярів та студентів? Яким захопленням надають перевагу сучасні молоді люди?
1. Фотографія (28.57%).
У сучасному житті, камери переслідують нас майже усюди - в магазинах, кафе, у навчальних закладах, іноді навіть удома! У більшості мобільних телефонів наявна фотокамера. Також, поширився Інтернет, а з ним і соціальні мережі. За статистикою, кожен третій мешканець України зареєстрований в соціальній мережі vkontakte.ru. І, звісно, переважаюча кількість користувачів "контактом" - молодь. Що це дає у купі? Звісно, дуже класно мати модну аву в "контакті", зроблену за допомогою професійного, або, найчастіше, напівпрофесійного фотоапарату. Можна ще додати фотоальбом, у якому гарна квіточка буде сфотографована цим фотоапаратом з усіх боків. Навіть, прикро, що саме такому хобі надає перевагу сучасна молодь. Звісно, фотографія - справжнє мистецтво, але у нашому випадку - це просто модна забаганка, яка коштує багато грошей та приносить нуль користі. Адже серед усіх цих "фотографів" дуже малий відсоток дійсно збираються займатися фотографією серйозно.
2. Сучасні танці (19.05%).
Після першого сезону "Танців з зірками" на 1+1, кількість учнів у танцювальних гуртках та школах почала різко зростати. А згодом вийшли такі програми, як "Танцюю для тебе" та "Танцюють всі!", після яких танці стали невід'ємною частиною життя багатьох українців. Серед різномаїття танцювальних напрямів, молодь зазвичай обирає більш сучасні танці, такі, як hip-hop, electro dance, c-walk, jumpstyle, jazz-funk... Кількість таких напрямів - дуже велика. Також, багато з них тільки з'явилися в Україні, тому молодь сприяє їхньому швидкому розвитку, аби підкорювати нові творчі "вершини". Складно не погодитись з тим, що танці - дуже корисна річ і для тіла, і для душі. Вони є способом самовираження багатьох молодих людей. Але, у зв'язку зі швидкою популяризацією танців серед населення, стрімко зросла і кількість танцювальних шкіл. Проте метою дуже великою кількості таких шкіл та гуртків, є відмивання грошей, а не якісне навчання. Про це свідчать високі ціни, короткі тренування, некваліфіковані тренери. Звісно, існують дійсно професійні танцювальні школи, проте треба зануритись у культуру та історію обраного танцю, аби знати, хто може забезпечити ефективне навчання певному танцю в Україні.
3. Гра на музичному інструменті (11.9%).
Музика - те, до чого тисячоліттями прагнула і прагне людська душа. Не дивлячись на те, що на дворі вже XXI сторіччя, таке захоплення, як музика ані на крок не відсувається на задній план. Молоді люди, наділені музичними здібностями, навчаються грі на певних музичних інструментах і прагнуть вдосконалюватись та творити. Певних змін зазнала мода на музичні напрями, але це цілком природно, все ж таки ХХI сторіччя дає про себе знати. І, між іншим, найпопулярніший інструмент - це гітара. Багато молодих людей знає, як вдарити по струнах, щоб пролунали кілька акордів улюбленої пісні.
4. Програмування та WEB-дизайн (10.71%).
Захоплення, пов'язані з комп'ютером цілком відповідають сучасності. Той факт, що комп'ютер і пов'язані з ним винаходи відносно нові, відкриває нові горизонти науки сучасній молоді. До речі, серед тих, хто надає перевагу праці з комп’ютерами та комп'ютерними програмами, більшість - юнаки.
5. Малювання (8.33%).
Малювання, як і музика, залишається доволі популярним захопленням. Ці два хобі вже давно стали класичними. Але, як і більшість напрямів у мистецтві, малювання теж зазнало певних змін. Хтось і досі малює маслом на полотні, а хтось - балоном на стінах. Проте цей вид мистецтва, як і музика, не втратив своєї чаруючої краси.Решта (21.43%) - надають перевагу найрізноматнішим захопленням: від гімнастики та театрального мистецтва до поезії та прози.
Безсумнівно, сучасна українська молодь не розчарує очікувань дорослого покоління. У неї велике майбутнє, і все, що їй треба - це підтримка оточуючих та сприятливі умови задля саморозвитку.
Немає коментарів:
Дописати коментар